پروژهای سنتز نانو رنگدانه های سرامیکی

در صنعت کاشی و سرامیک سالیانه نزدیک به 7 میلیارد متر مربع کاشی در بیش از 100 کشور جهان  تولید می شود . با توجه به اینکه کیفیت دکوراسیون کاشی ها یک فاکتور مهم در تایید مشتریان است ، لذا دکوراسیون کاشی یک عنصر حیاتی در پروسه تولید کاشی و سرامیک محسوب می شود.  اما تکنیک های قدیمی ،کیفیت و کمیت دکوراسیون های قابل دسترس را محدود نموده است .

رشد روز افزون چاپ دیجیتال در صنعت سرامیک و گرایش صنایع کاشی و سرامیک  به تکنولوژی های  جدید ، صنعت کاشی و سرامیک را در سال های اخیر بطور کلی دگرگون نموده است بطوریکه  محققان را بر آن داشته تا تمرکز خود را برای طراحی محصولاتی متناسب با تکنولوژی های جدید  قرار دهند . موسسه تحقیقاتی پرطاووس نیز شانه به شانه تحولات علمی روز دنیا حرکت نموده و مفتخر است که دردو سال گذشته با انچام پروژه های تحقیقاتی در زمینه نانو چوهر های سرامیکی قابل کاربرد در چاپگر های دیجیتال با همکاری متقابل با دانشگاه های کشور، علاوه بر شناسایی و یافتن دانش فنی این محصولات ، زمینه کاربردی نمودن آن رانیز در فاز صنعتی فراهم نماید.

پروژه های انجام شده در موسسه تحقیقاتی پرطاووس در سال 1392 در زمینه نانو رنگدانه های سرامیکی قابل کاربرد در چاپگر های دیجیتالی با همکاری دانشگاه های کشور به شرح زیر است :

1-      پروژه ســنتز نانو رنگدانه مشکی با پایه  (کبالت آهن )  با همکاری دانشگاه علوم تحقیقات (تهران )

2-     پروژه سنتز نانو رنگدانه نارنجی با پایه ( تیتان کروم-آنتیموان ) با همکاری دانشگاه علوم تحقیقات (تهران )

This entry was posted in اخبار. Bookmark the permalink.